onsdag 7 januari 2009

Massa snö och holländsk flygpersonal

Nu är jag framme i Houghton efter massa resande. Allt som allt tog resan typ 27 timmar men inga problem uppebarade sig så nu är jag här med all packning och skidor intackta. Mellan Sthlm och Amsterdam var besättningen hollänska...helt sjukt va roligt dom pratar...halva planet kunde inte hålla sig utan satt och skattade så dom hoppade under säkerhetsgenomgången.
Sista flyget från Minneapolis till Hooughton gick med det minsta plan jag sett...typ 20 platser och säkert byggt på 70-talet...men iallafall byggt i Sverige....fast det är ju JAS-planen som störtat också... Väl igång så kändes det lite som att åka på en gammal Husqvarna 244 röjsåg...men lite vibrationer har väl ingen dött av.
Här i Houghton är det fint, -5 och mängder med snö och jag håller på att plocka iordning lite i huset. Sen väntar en sväng till skolan och sedan skidåkning.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Kul att du nu har kommit ram och då helt frisk. Hoppas att allt blir bra med skidåkning, skola och massa nya kompisar. Har du med kameran så du kan fota en massa? Ha det riktigt bra och lycka till önskar alla vi gm. Claes-Göran

Anonym sa...

Drick mycket Dr pepper:)

Tjippe sa...

Du kommer väl hem i slutet av Februari och vallar mina skidor till Vasaloppet?????