söndag 4 januari 2009

Fin skidåkning i Hallby

Idag åkte jag till hallbystugan för att åka skidor där dom gjort ett bra jobb med snökanonerna och en ganska lång slinga var uppkörd. Lite ojämnt och knuggligt på några ställen men det blir bättre när dom pistat några gånger.
Med många köldgrader och strålande solsken blev det en fin tur kryssande mellan mängder med motionärer. Hostan börjar nu lägga sig och med värmeväxlare går det bra att åka skidor och jag vågar mig snart på ett intervallpass tror jag.

Strax börjar sista etappen på Tour de Ski och det ska bli kul att se om Cologna klarar att hålla undan. Teichmann verkar ju vara i form. Kommer ihåg när jag i fjärde eller femte klass fick höra av min tyska idrottslärare Rainer om en tysk talang.
-Teichmann, han kommer bli bra!, sa Rainer. Och visst har han haft rätt..

Inga kommentarer: