torsdag 8 januari 2009

Intervaller med nysnö upp till knäna

Idag körde jag ett klassiskt intervallpass...det första på väldigt länge...så det gick ganska sakta men det var ändå skönt att få släppa farten fri och jag hoppas att kroppen reagerar positivt på det. Idag vaknade jag upp till ett kraftigt snöfall och under natten hade det kommit cirka 25 cm nysnö. Så spåren var inte riktigt uppkörda men det fick gå ändå...det var ju inte svårt att få hjärtat att slå.
Spåren här är grymt fina annars och för att kunna jämföra med något i Sverige måste man åka till någon större skidanläggning. På lördag blir nog första tävlingen här...en liten lokal tävling, 7.5 km skate.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter riktigt fint med snö och fina spår. Man blir allt sugen på att hälsa på. Lycka till i loppet!
PaMa

Anonym sa...

hej Sörre!

Här är det +5 cirka. Snön är borta, likaså isbanan på skolan som jag jobbade med i säkert 10 timmar och minus 15 grader...
Vi körde vinterrallyt i lördags. %6 startande och 50 i mål. Några hamnade i skolen, men dessbättre inga skador.
Biljetterna är bokade så kag kommer till USA mellan den 3 och 13 april. Ska vi ses i Hancook eller providence?
Kolla din planering så hörs vi.
Skippar nog vasan eftersom det är så lite snö och jag har inte direkt slitit ut träningsgrejerna sedan höstmilen i oktober.

ha det bra

Johan

PS har du hittat någon bra bar/pub?