onsdag 27 februari 2008

Lundbäcksbackarna

Idag har jag och Anders Palmér kört intervaller i de tunga stigningarna innan Oxberg, de så kallade Lundbäcksbackarna. Det var nysnö och värmande solsken vilket gjorde det lite svårvallat, men ett perfekt tillfälle att testa lite inför söndagens lopp då det verkar bli liknande väder och jag tror jag har hittat ganska bra valla för det föret. Kroppen kändes pigg i backarna men jag hoppas på lite bättre tryck i armarna till helgen. Nu blir det ett lugnare pass imorgon och testa lite valla som jag tror kan vara bra och ett par skidor som skulle kunna vara aktuella att stämpla in i fållan till elitledet. Sedan bär det av till Lima på fredag tillsammans med Lingfors. Tyvärr så kunde inte Arnesson ställa upp i Vasaloppet då han ska ut på roadtrip genom Europa/Asien för att ta tillbaka världscupsledningen i skidorientering.

För er som inte bor i Mora och har hört Vasaloppsjingeln en hel vecka så kan du lyssna på den här och komma i stämning. Så det är bara vrida basen i botten och höja volymen!
Vasaloppsjingeln

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till på söndag! Vi håller alla tummarna och kommer att sitta bänkade vid TV.
Du kommer att klara det med bravur!
Lotta, Ludvig och Victor

IngoKajMatz sa...

Lycka till fö´faan! Ser jag sig sträcker jag fram en flaska.
Jag har satsat 3000kr på att du vinner så jag hoppas du inte gör mig besviken.
Yo!

Anonym sa...

hej

roligt att du nämner Lundbäcksbackarna för de är välbekanta för mig.
Just här hade jag häng på en j-vligt snygg tjej som körde för någon göteborgsklubb.
Jag var så trött att jag atppade bort både hennes namn och telefonnummer, samt inte minst vilket hotell och rumsnummer haon hade i Mora!!!
Snacka om att idrotten kan vara skadlig.

Kör hårt, men bryt inga ben eller stavar

11timmar, 13minuter= långt nöje och låg timpenning