onsdag 6 februari 2008

24 dagar kvar till Vasaloppet

Nu är det mindre än fyra veckor kvar till tävlingen som hela skidsverige kretsar kring. För många är det den enda tävlingen för säsongen och för andra är det säsongens höjdpunkt där det ska presteras på topp. Själv så har jag Vasaloppet som ett av säsongens stora mål och hoppas naturligtvis på att vara i god form den första söndagen i Mars.
Jag ännu inte skaffat någon startplats men det brukar alltid gå att få tag i en närmare loppet då många vill sälja sina platser.
Från Hallby så kommer vi troligtvis vara fyra elitåkare. Världscupsledare Arnesson, Tideman, Lingfors och jag. Jag och Peter är i nuläget seedade till elitledet medans Tideman missade elitledet med 2 sekunder i helgens lopp och tillsammans med Lingfors får fortsätta att jaga seedningen.

vasaloppet.se

Seedningstabeller

4 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till med uppladningen inför vasan....! det kommer säkert att gå riktigt bra. Hoppas de e bra med dej annars? me mej e det fint, massor att göra 150 % plugg för tillfället.... tjoho! vi ses!

Anonym sa...

TJaBBha! Kollar ju din blogg regelbundet med.. Intresserad av Berit *asg* Hoon vill ja träffa en dag!!! Är du i jönet nu eller? Skulle ju inte skada att synas någon gå´ng, inte bara se dej på bloggen och på vasan =)
Lycka te nu med laddningen DU VINNER LÄTT *Ler*
KRamis

Anonym sa...

Jag ser fram emot en lugn stund framför tvn första söndagen i mars..kommer hem från alperna på lördagskvällen. Annars hade jag varit på plats för support:)

Anonym sa...

Hej! Jag har en startplats i Vasaloppet. Intresserad? Har tänkt mig 1200 kr för den. Jag är uppe på Grönklitt skimarathon, vi kanske träffas där?