torsdag 28 februari 2008

Alltid fint väder i Mora!

Den här vintern kanske inte är den med mest snö...men solsken är det varje dag! Kanske inte varje, men nästan. Idag har jag bara kört ett kortare pass runt hökberg med några impulser. Det kändes helt okej, verken mer eller mindre. Sedan testade jag några vallavarianter men hittade inget riktigt bra.
Nu blir det lite vila och skidvård resten av dagen. Det har inte blivit mycket pluggat denhär veckan tyvärr...
Jag återkommer med vilket startnummer jag har så fort jag vet vilket det blir.

För er som ska åka Vasaloppet men som känner att träningen kanske inte varit den bästa. Här kommer några tips för att klara sig igenom Vasaloppet ändå.


  • Ät tillräckligt, inte för mycket, inte för lite.

  • Förbered kroppen, tejpa utsatta ställen, smörj in torr hud så det inte blir skavsår.

  • Se till att utrustningen är i bra skick

  • Bra vallat, fuska inte här då tickar det minuter, kan du inte själv så fråga nån som kan eller lämna in dina skidor för vallning.

Lycka till!

1 kommentar:

Anonym sa...

hej Sörre!

nu är det bara timmar kvar...
Sov, dröm om målgången och bra glid.
Vi laddar dvd:n, kaffkannan(Pappa gör som Homer Simson=tar en öl till frukost).

Vi hejar på dig!

fam Helmer i Östergötland