torsdag 31 januari 2008

Ganska mycket träning gör mig kultiverad...

Denna veckan har jag tränat på ganska mycket med betoning på mängd. Efter att ganska många veckor tillbaka varit väldigt osäker på form och hälsa så har jag inte viljat träna på för mycket. Men de senaste två veckorna har pekat uppåt. Så nu har jag skruvat upp träningsmängden denna veckan och det har blivit många fina pass. Igår blev det ett stakpass "a la Palmer" med Olle och det blev bra kvalitet. Nu börjar även mina armbågar att bli bra och jag känner knappt något i dom längre. På kvällen blev det ett lugnt skatedistanspass med Olle igen upp i backarna mot Rostberg. Idag har jag kört ett långt distanspass själv och passade då på att lyssna några timmar på "Arn - Vägen mot Jerusalem" som jag hade på mp3n. Samtidigt fick jag se en Orre på nära håll och även slicka på snön i nerförsbackarna ner från Garberg.
Imorgon väntar bara ett kortare pass innan helgens tävlingar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Jag är nyfiken på dina problem med armbågarna. Jag har själv stora problem med armbågarna nu och har tröttnat helt på att åka. Jag får ont på ovansidan av armbågen i vad jag tror är muskelfästet triceps. Efter att ha ätit inflammationsdämpande är nu inflammationen borta men jag känner at den återkommer så fort jag belastar en böjd arm. Stretching funkar dåligt. Har du några tips? Tacksam för svar.