måndag 7 januari 2008

Första långloppet för säsongen

På söndag ska jag köra det första av 4 långlopp innan Vasaloppet. På söndag avgörs Maserloppet med Kvarnsveden GOIF som arrangör. Men tyvärr så var det lite för lite snö i Borlänge så loppet är flyttat till Orsa-Grönklitt. Jag har tidigare kört flera långlopp i Grönklitt och kan banorna bra.

Jag har stora förhoppningar på långloppen i år eftersom stakningen har gått väldigt bra och jag känner mig mycket starkare än tidigare år. Så jag ska göra allt för att hänga med ända in över mållinjen. Denna veckan ska jag försöka hitta det rätta trycket i stakningen, teknik är mycket avgörande i stakningen speciellt om man inte är någon gigant, som jag.

Maserloppet är ett av de största långloppen i Sverige och ingår i Svenska långloppscupen. Det är ett bra startfält i loppet, men de allra bästa långloppsåkarna i Sverige är i Tjeckien för första deltävlingen i långloppsvärldscupen.

Länkar
Maserloppet
Svenska långloppscupen

Inga kommentarer: