söndag 13 januari 2008

Det blev Maserloppet ändå

Idag på morgonen bestämde jag mig för att ställa upp i Maserloppet. Så jag sicklade av skyddsparaffinet på skidorna och vallade upp dom, blev kanske inte bästa glidet men så dåligt var det inte. Jag tänkte att hur ofta får man köra en tävling i -6, solsken och en halvmeter snö. Då gör det inte så mycket om det inte går så bra. Nu gick det väl inte så särskilt bra men jag tyckte ändå att det känns som om det går åt rätt håll.
Jag fick en bra start och kom iväg som tvåa, efter några kilometer så hamnade jag lite längre ner i fältet och samtidigt så blev det ett ryck och 7-8 åkare gick loss. Jag gjorde allt för att gå ikapp de 100 meterna som luckan blev men efter att ha gått väldigt hårt i 4 km så krocknade jag. Sedan tappade jag en del på första varvet men krafterna kom tillbaka ut på andra varvet. Under de sista 10 km drog jag ifrån klungan jag åkte i och tyckte att jag kunde hålla ganska hög fart. Det slutade med en 17:e plats, det är väl inget jag är särskilt nöjd med men jag hade inte heller förberett mig på bästa sätt.

Resultat

Inga kommentarer: