söndag 20 januari 2008

1 sekund...

Idag så har jag kört Norrbärke Skimaraton som var flyttat till Grönklitt. Tyvärr så verkar det mesta gå mot mig denna säsongen...är det inte kyla eller gigantiska formsvackor så är det stavbrott. Idag så hann jag inte åka längre än 1 sekund innan en ramlade framför mig och jag ramlade över honom...så var det igång....med mer än 300 startande så blev det en hög med åkare efter ett tag. Tyvärr så bröts min stav av i fallet. Ofta så är det inte hela världen om man bryter en stav men idag fick jag åka 6 km innan jag fick en ny...det tappar man tid på! Så jag lallade med "magväskorna" och testade på motionärslivet lite.
Sedan fick jag en stav och då tänkte jag att det är lika bra o gasa...det blir ju i alla fall bra träning. Så jag tryckte på bra resten av loppet och jag tyckte att kroppen svarade betydligt bättre än innan men någon topplacering var inte att tänka på...då måste man vara med från början. Det slutade med en 25:e plats 11 minuter efter Daniel Tynell. Men det känns som formen så sakta håller på att förbättras vilket lovar gott inför framtida lopp, det är ju faktiskt hela en och en halv månad till Vasaloppet och 2 månader till SM.
Som om det inte var nog med otur idag så stannade Olle Sjöströms bil på vägen hem när jag åkte med. Så jag fick skjuts ner till Mora och åkte tillbaka till Olle och bogserade hem honom. Jädrans tråkigt det där med bogsering....

Resultat

Inga kommentarer: