måndag 16 februari 2009

Formen pekar åt rätt håll...nu gäller det bara att få fart på skateskidorna

Helgen visade att formen har kommit tillbaka efter en tung månad efter influensan. Lördagens lopp kändes riktigt bra och jag kunde verkligen ta ut krafterna ur mina 74 kg. Söndagens tävling gick lite tyngre men ändå hyfsat. Fick en bra start och med bra skidor så var man vipps i tät och gjorde dragjobbet första varvet av 4 på en platt 5 km-slinga. På tredje varvet började jag bli trött och var tvungen att släppa täten och fick kämpa på själv resten av loppet. Det slutade med en 10:e plats ca minuten efter. Efter helgens lopp så bör jag ha en mycket god chans att kvalificera till NCAA finalerna så nu ligger focus på att komma dit i så god form som möjligt och få fart på skateskidorna.

Nästa tävling blir NCAA Regionals här i Houghton om två veckor.

Resultat Lördag
Resultat Söndag

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej "Ogge"
Ser till min fasa att du fyller år (25) imon. Du hade ju lovat bjuda mig till kalaset, nu hinns det ju inte. Hur går det med kameran? Jag vill se bilder, gärna på stora älgar och grizzly-björnar, för de springer väl runt hej vilt på gatorna?
Ett STORT Grattis önskar "Den snyggaste farbrodern" med familj!
Lycka Till!

Anonym sa...

Hej "Ogge"
Ser till min fasa att du fyller år (25) imon. Du hade ju lovat bjuda mig till kalaset, nu hinns det ju inte. Hur går det med kameran? Jag vill se bilder, gärna på stora älgar och grizzly-björnar, för de springer väl runt hej vilt på gatorna?
Ett STORT Grattis önskar "Den snyggaste farbrodern" med familj!
Lycka Till!

Anonym sa...

Grattis till kvartsekel!
Antagligen betyder det att jag är gammal...när du blivit 25 år.
Ha en fin födelsedag, se till att hålla dig frisk.
Hur ser det ut annars, mest tävlingar-träning eller hinner du med att span in den amerikanska kulturen, nöjeslivet etc?
Kanonkul om vi kunde ses i påsk.

Ha en fin födelsedag som sagt, present kommer när vi ses

Ha det

Onkel Fester
Om C-G anser sig vara snyggast, så är det fel.