lördag 25 oktober 2008

Tjipperundan 2008

Idag körde Jag och 5 till första upplagan på Tjipperundan. Det var ett glatt gäng som startade med kraftig medvind på den 42 km långa banan. Segrare blev David Jönsson. Jag fick släppa honom i nerförsbackarna ner mot Ölmstad sedan drog han ifrån på den lättåkta delen bort till Östanå Slott där avståndet växt till nära 3 minuter. Sedan började jag plocka in mer och mer i motvinden på tillbakavägen och i mål skiljde det 24 sekunder.
Det blev en hård avslutning på min intervallperiod och nu väntar en välbehövlig vilodag.



Resultat Tjipperundan 2008-10-25

42 km, +10 grader och kraftiga sydvindar

1. David Jönsson 2.04.43
2. Oskar Lund 2.05.07
3. Linus Johansson 2.10.17
4. Emil Johansson 2.10.20
5. Arvo Teppola 2.12.25
Sven-Olof "Tjippe" Johansson körde inte hela rundan

Idag tävlade även min 10 åriga kusin Anton i "Ring så spelar vi". Lyssna här..Anton är med vid 41 min

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra initiativ till ett hårt träningspass under tävlingslika förhållande. Tror att det kan bli flera till nästa år och specieltt med en lite kortare variant.Bra och hedrande namn på loppet.
"drickalangaren"