måndag 27 oktober 2008

Premiären är nära

Nu är det mindre än 2 veckor kvar till säsongspremiären som för mig blir i Orsa-Grönklitt den 8 nov där de arrangerar en klassik tävling. Sedan bär det av till Bruksvallarna för det traditionsenliga snölägret v 46 som avslutas med Bruksvallsloppen, 15 km klassiskt på lördagen och 15 skate på söndagen.

Denna veckan blir återhämtning efter förra veckans 9 dagars intervallperiod där jag körde 9 intervallpass, 2 lugnare pass och ett styrkepass. Igår var jag grymt trött efter Tjipperundan och det kändes att jag hade fått gå på hårt runt hela banan. Framöver kommer jag att öka andelen snabba pass för att få upp farten på laggen till vintern. Till att börja med blir det en ny träningstävling på lördag...denna gången blir det 10+10 i regelrätt duathlon på en hårdare bana. Mer info om denna tävling kommer snart...

Inga kommentarer: