onsdag 22 oktober 2008

Rullskidslånglopp på lördag

På lördag kör jag som avslutning på min intervallperiod ett tränings-långlopp, dvs 40-45 km klassiskt. Alla är välkomna att ställa upp. Jag har klurat på ett lämpligt namn på denhär träningstävlingen...det slutade med Tjipperundan efter IK Vistas meste Vasaloppsåkare.

Info Tjipperundan

Samling: Vistavallen klockan 10.00 25 oktober

Start: 10.30 typ

Bana: Flack bana med lättare nerförsbackar och några uppförsbackar en hel del bondgårdar och en och annan tjälskada...

Hjul: Standard eller tröghjul....annars ska du ska ha JÄVLIGT bra skäl till o använda tävlingshjul!

Service: Jag hoppas att jag kan fixa en servicebil som kan följa med runt och langa lite vätska o så.

Allt deltagande sker på egen risk och hjälm är obligatoriskt!

3 kommentarer:

Olle Sjöström sa...

låter ruggigt kul! om det inte vore så långt mellan gnarp och vistavallen skulla jag ställa upp! lycka till oskar!

Anonym sa...

Det var ju hedrande att tävlingen fick mitt artistnamn, tyvärr kan jag inte vara med själv, då jag hjälper Olof att flytta till Kaxholmen.

Oskar Lund IF Hallby SOK sa...

Är det nån som vet nåt om långlopp så är det väl du S-O!
Det var ju synd, men det kanske blir en uppföljare nästa år.