lördag 11 oktober 2008

Goda besked

Idag har jag kört första träningstävlingen på rullskidor inför säsongen. Det var IK Vista som arrangerade Rllskid-KM runt Landsjön, tyvärr så hade jag ett lite fullspäckat schema denna lördagseftermiddag så jag fick starta lite tidigare än de andra för att hinna med allt. Men med tröghjul på skidorna så hade jag inte haft mycket att sätta emot Anders Boestad som tog hem segern på tävlingshjul. Han har förövrigt varit bland de 1000 bästa på Vasaloppet 20 gånger (enligt ryckten)...grymt imponerande är det iallafall.

Men jag är väldigt nöjd med hur känslan var och jag hade bra tryck i armarna runt hela den platta banan. Känns som jag har tagit ett snäpp till i stakningen under sommaren. Summan av kaddemumman blev 35.20 på 11.99 km och en snitthastighet på 20.4 km/h.

Har skaffat en pulsklocka med GPS mottagare...grymt roligt att se hur fort man kör och kunna utvärdera träningen ytterligare.
Bjuder på en pulskurva a'la Ingokajmatz från dagens tävling. Klicka på den för att förstora!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tävlingshjul på KM....
Det verkar allvarligt detta med KM. Imponerande av Markus som åkte den långa banan så bra.
"Gunde"

IngoKajMatz sa...

Kul att se att Olund hittat till 2000-talet! Det var inte en dag för tidigt. Nu förväntar jag mig massor av härliga pulsfiler!

Anonym sa...

Du tar i för dåligt, jag hade snittpuls på 170 och maxpuls 178.

Oskar Lund IF Hallby SOK sa...

Ajemen Ingo! Jag kan ju lägga ut lite feta plottningar i Google Earth oxå!
Tjippe: Men jag hade ju 173 i medel runt o 183 i max..så jag låg ju lite högre iaf...men inte så mycket som åldersskillnaden borde ge....så du tog nog i lite mer.