söndag 30 mars 2008

Nära....igen och psykoblicken

Idag körde jag sista tävlingen för säsongen. Sprint klassiskt i Sverige-cupen. Banan var ganska platt så det blev ren stakning. Bra tänkte jag... Ibörjan gick det fort men i den enda branta backen på banan slant jag med staven och stannade upp. Tappade massor på att få starta igång igen uppför och kom i mål som nr 30...hoppet stod nu till att ingen som startade bakom skulle klara av min tid. Men det kom två stycken snabbare och jag åkte ut med 27 HUNDRADELAR...
Jag var helt enkelt väldigt besviken...


Lördagen var en hård dag. 5-mil är alltid jobbigt och med en total klättring på 1656 höjdmeter blir det väldigt jobbigt. I början gick det väldigt bra och mina skidor var snabba. Men efter 30-35 km tog energin slut och mjölksyran pumpade i kroppen och då fick jag släppa och tappade mycket. Under sista 7-8 km vaknade kroppen till igen och jag kunde åka på lite igen. Men när väl repet gått av är det svårt att komma tillbaka. Det blev en 34:e plats...långt efter en överlägsen Södergren. Efteråt pratade jag med en ledare...han fällde kommentaren "Jag såg att du var trött, du hade psykoblicken".

Inga kommentarer: