fredag 28 mars 2008

5-milen

Imorgon är det alltså dags för SM 5-milen. Iår avgörs tävlingen i Orsa-Grönklitt på deras väldigt kuperade elitbanor. Många kanske tänker att Vasaloppet är nästan dubbelt så långt...men det är en helt annan grej...en femmil på en hård bana är ett större kraftprov enligt min utsago.
Skateformen har blivit bättre och bättre känns det som och jag hoppas att det håller i sig och att jag kan göra mig mer rättvisa i den disiplinen än vad jag har gjort tidigare denna säsongen.
Idag väntar en rejäl stretching för sätesmusklerna och benen sedan ska jag nog upp till Grönklitt och testa lite skidor.

Startlistor 5-milen
Väderprognos Grönklitt

1 kommentar:

Anonym sa...

hej

grattis till placeringen i SM:
Bra jobbat.
Nu hoppas jag att du tar tag i träningen inför HVA-rallyt oxå.
Vi ses i Småland.

J and the rest