söndag 6 februari 2011

Mitt livs lopp! Äntligen

Efter att ha trappat ner träningen lite nu när jag jobbar heltid och försökt få ihop en skidsatsning samtidigt så hade jag nog trott att mina bästa resultat kanske redan var uppnådda efter två suveräna säsonger i USA och en lite halvtung säsong iår. Men fel fick jag med råge...idag var jag 14:e PÅ SM! Tidigare har jag aldrig varit topp-30 mer än på 5-milen...så det var ett stort kliv upp i resultatlistan.

Idag var en kombination av bra form, perfekt bana och ett par GRYMMA skidor!

Resultat

13 kommentarer:

Anonym sa...

Stort grattis Oskar.

Nässjö SKI
Ronny Säilä

Anonym sa...

Grattis! Vilken prestation, vi hade gåshud på armarna medan du stakade dig mot mål. Jättebra jobbat!
Lotta och mamma Annika

Anonym sa...

Stort grattis! Och tack för en spännande söndag.Grymt bra.

Mikael Wetterheim

Anonym sa...

Du är vår allas kung! Så jävla häftigt. Tack för lånet av skidorna!

niklas sa...

Grattis Oskar
Det gjorde du bra

Niklas Johansson Kaxholmen

Olle Sjöström sa...

Härligt att höra Oskar! Visste du hade de i dig

Anonym sa...

Som sagt, äntligen fick du visa vad du kan. Jag tror det bara är början. Stort grattis

Vista Håkan

Rainer sa...

Grattis Oskar! Idag hade du slagit Teichmann. Var det månne farsan som preparerade skidorna? Rainer

Anonym sa...

hej Sörre!

Härligt. Jag visste redan 2005 när vi tränade ihop att du skulle ha nytta av min teknik och uthållighet.........till slut.
Kanonkul för dig och "valla-kungen"

Onkel J

Anonym sa...

Garttis Oskar!

/Mattias Arnell

Anonym sa...

Härligt Oskar och Grattis. Det var grymt imponerande.

Johan B

Lisa sa...

Yeehhhhaaahhaa! Du e ju bäst ingen protäst! Goood Luck!

Anonym sa...

Grattis Oskar!
Grymt bra! Du har verkligen gjort dig förtjänt av detta resultat. Vilken prestation.

Karin och Göran