söndag 28 september 2008

Tempo i Ulricehamn

Nu är jag hemma från lägret i Ulricehamn. Det blev några fina pass. Igår började vi med backintervaller på rullskidorna i sluttningen upp mot Lassalyckan där 8 st 5 minuters stod på programmet så det var ett ganska rejält pass. På eftermiddagen sprang vi på UIKs tävlingsbanor som bland annat ska användas till en skandinavisk cup i februari. Efter att ha averkat diverse tävlingsbanor i hög fart, däribland det grymt tuffa 15 km elitspåret var jag väldigt nöjd med dagen. Idag var det ytterligare ett tufft pass på programmet, nämligen Vist-race som är ett löptest på ca 4 km med 6 backar varav 2 är uppför slalombackarna. Själv fick jag avstå från att springa då jag inte vågar riskera hälarna i de branta nerförsbackarna. Jag körde skidgång runt banan istället men var grymt sugen på att ge dom andra en rejäl match i branterna. Men det får bli en annan gång...

Inga kommentarer: