lördag 20 september 2008

Seger

Idag blev det en lite oväntad seger i Hallbyjoggen. Jag som inte kört ett hårt löppass sen September förra året pga hälsporrebesvär. Oviss stod jag på startlinjen och hade bara ett mål för dagen...att fötterna skulle hålla och att jag skulle klara springa under 40 min på 10 kmsbanan i hallbyterrängen. Idag klarade jag mina mål...hälarna kändes bra och visst klarade jag 40 min...med 5 min och 20 sek! Så det gick lite över förväntan. Men jag fick betala bra för segern med blodblåsor på fötterna, ömande knän och jag var tvungen att slita hårt på de platta partierna. Löptekniken var som bortblåst och jag trampade mest luft på platten men det kändes som jag flög uppför de backar som banan erbjöd så det var ju ett bra kvitto.
Extra skönt att tillslut få vinna på hemmaplan efter ett otal andra och tredjeplatser på Hallbys arrangemang!
Nu blir det en sväng på skaterullisarna för att få bort syran ur benen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

TJO! är också rätt flitig på din blogg =) Hur är läget idag? TJO!

Anonym sa...

Grattis till segern. Kul att du fick ett positivt besked på fötterna och att löpningen fungerar. Det är ju självklart extra kul att vara först inför hemmapubliken.
dad

Olle Sjöström sa...

imponerande!