lördag 13 september 2008

Bra tryck i pedalerna!


Idag körde jag IF Hallbys MTB-tävling "Hallbyrundan" med hyfsat resultat. Historien gick igen sen förra året då jag återigen slutade tvåa och likt förra året fick jag en mycket dålig start. Efter 200 meter var jag med i en större vurpa men var en av dom som klarade sig bäst ur den men tappade många meter och viktiga placeringar. Så det blev till att jaga placeringar på den smala banan vilket inte var det lättaste. Men lagom till varvning hade jag tagit mig upp till andraplats men avståndet till ledaren hade hunnit bli 30 sekunder efter min dåliga inledning. Andra varvet gick lite bättre då jag kunde köra i mitt eget tempo och närmade mig ledaren. Men när mindre än en kilometer kvar körde jag omkull i en uppförsbacke och där försvann chansen att hinna ikapp ledaren. Så jag rullade in i mål 20 sekunder efter. Men jag är nöjd ändå eftersom kroppen kändes pigg och benen starka och jag hade ungefär en minut bättre tid än förra året då förhållandena var snarlika.

foto: Bertil Lund

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra jobbat på den "gamla" cykeln. Materialet spelar ju in en hel del men en tränad kropp är viktigare, o det har ju du. Grattis till andra platsen.
Karin på Björnholmen