onsdag 7 maj 2008

Tejpad

Idag har jag fått lära mig ett sätt att tejpa fötterna för att avlasta hälarna så att de ska läka och jag ska kunna springa igen. Jag har fått plantarfascit på båda hälarna som även kallas hälsporre. Detta är en åkomma som inflammerar senfästet under hälen. Tyvärr så är blodcirkulationen mycket dålig i det området och därför läker det väldigt sakta.
Tejpningen som Maria visade mig går ut på att man hjälper hälkudden att bli tjockare så att man inte påfrestar hälbenet så mycket. Som det känns nu hjälper det väldigt bra...men vi får se. Förhoppningsvis blir det inte sämre iallafall.
För övrigt blir det lite tränat väldigt tidigt på morgonen eller sen på kvällarna...däremellan är det som ett smatterband över tangenterna för att bli klar med exjobbet som ska lämnas in måndag kväll.

Inga kommentarer: