lördag 31 maj 2008

Sol, Nässlor och Skolavslutning

Sista dagarna har varit innehållsrika. Igår hann jag med att se en räv, träna säsongens första baröverkroppspass, äta tårta, gå i svart kostym i solsken, vara i kyrkan på skolavslutning och träna lite mer. Idag blev det ett cykelpass som slutade i förskräckelse...till att börja med gjorde jag en regelrätt kullerbytta med cykeln sedan ramlade jag ytterligare några gånger varav en var i ett stort nässelbestånd som absolut inte led av någon torka utan frodades förfullt. Med cykelkläder av modellen "kort och tunnt" så tog nässelgiftet rätt bra över hela kroppen. Den där känslan infanns sig som när man använt det där superstarka linimentet lite för mycket och efter några minuter känner överdoseringen...
I dag har jag även varit på examensfest hos Axel som nu blivit byggingenjör, där bjöds det på mycket gott må jag säga...och även en och annan rolig historia...sann som kryddad.
Imorgon väntar en lite lugnare dag med bara ett styrkepass innan säsongens första hårdvecka.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hårdvecka måste väl vara det när Vetranrallyt sker och du får "knö" på en gammal moped från Huskvarna som pustar i backarna. Tror att du med rätt grejer kan göra en bra placering i år på rallyt. Lycka till!

Olle Sjöström sa...

varför gör du kullerbyttor med cykeln? typiskt dig att alltid spexa! :D