onsdag 28 maj 2008

Sommar igen!

Äntligen har värmen kommit tillbaka igen! Är ju så mycket roligare att träna när solen skiner och man inte behöver ha 3 lager kläder på sig. Träningen rullar på bra och jag har börjat köra en lite annorlunda styrketräningen som känns mycket bra. Precis vad jag behöver tror jag. Annars har det blivit några fina MTB-pass nu innan alla fina stigar förvandlas till djungel. Jag brukar använda mig av John Bauer-leden som går mellan Huskvarna och Gränna för att köra MTB på. Vissa partier är riktigt fina för MTB...vissa är mindre bra pga avverkning och liknande. Leden är även mycket fin att springa om man vill ha en markerad stig att följa.

Här är några fina partier:

  • Vassarp-Fjällstorp (Några staket måste passeras och det är lite knixigt ibland)
  • Gilebosjön-Rävlinge (Ta till vänster efter 300 m och cykla grusvägen runt till man kommer ut på leden igen)
  • Önnarp-Reaby (Fin del med MYCKET kupering, innan Perstorp är nog den finaste utsikten på hela leden)

Info om John Bauer-Leden

På fredag är det skolavslutning...även för mig som inte är klar visst...Idag har jag redovisat mitt exjobb och ska nu bara lämna in det för publisering så kan jag casha in 15 välbehövliga högskolepoäng.

Inga kommentarer: