söndag 21 oktober 2007

Seger uppför Isaberg

Igår avgjordes Rullskid-DM i Hestra upp till utsiktstornet på Isaberg 309 möh. Efter det första av de två åken tog jag ledningen med 13 sekunder före Fredrik Karlsson Eksjö SOK. I det första åket försökte jag åka på fort och avslappnat för att inte stummna fullständigt inför andra åket. Men nog pumpade det lite syra på toppen.
I andra åket där man startar i jaktstart så körde jag väldigt hårt uppför första delen av backen för att om möjligt gå ifrån lite mer eller åtminstone hålla avståndet neråt. Detta lyckade bra och jag fick ytterligare några sekunder som jag sedan kunde bevaka uppför sista delen av backen och jag vann med ca 25 sek. (Har inte sett någon resultatlista än...) Tvåa blev Fredrik Karlsson ESOK och på tredjeplats kom klubbkompisen Johan Tideman.
Detta var ett mycket bra kvitto på var jag står i träningen och jag ser fram emot säsongspremiären i Bruksvallarna om en månad.


Foto: Håkan Svensson
I övrigt var det ett mycket bra träningsläger, med mycket träning, hård träning, fint boende, fin mat och fina träningsmöjligheter.
Kolla in webbkameran på Isaberg

Inga kommentarer: