lördag 6 oktober 2007

6:a på Vista


Det blev ett hårt lopp på Vistas MTB-tävling idag. Det var som vanligt många med i sportklassen startfältet var även ganska bra om man jämför med andra tävlingar.

Jag fick en ganska bra start men var väl inte riktigt med i täten. Men efter första km på elljusspåret så låg jag med sist i förstaklungan. Sedan höll jag ganska bra fart i skogen och kunde plocka några placeringar uppför. Ut på sista varvet låg jag fyra, men efter en incident 1 km innan mål tappade jag två placeringar och slutade sexa ca. en minut efter segraren.



Även om jag inte är särskilt nöjd med placeringen så kändes det ganska bra i kroppen trots många intervallpass denna veckan.


1 kommentar:

Anonym sa...

Du kan va rätt nöjd med ditt lopp, dubesegrade ju några riktigt etablerade cyklister,tex. Mattias Thyr JCK. mvh tjippe