fredag 21 september 2007

Tillbaka till brottsplatsen...

Min tanke har varit att jag i vinter ska bo någonstans uppåt landet för att få bättre träningsmöjlighet, hårdare motstånd och korta av de långa resorna. I och med att alla SM-distanser går i Dalarna så var Mora ett lämpligt ställe att bo på denna vintern. Där känner jag också till det bra och har lite kontakter. Så det bär alltså tillbaka till Mora efter 2 års frånvaro från denna metropol.
Nu i veckan har jag fått tag i ett bonede som jag tror kan bli bra. Det är en mindre stuga i Östnor strax väster om Mora, inte så långt från Eldris och Hemus.
Jag har tänkt att bo där hela februari och mars för att kunna förbereda mig bra inför vasaloppet och SM. Sedan kommer jag bo där från och till under december och januari.



Före intervallerna

Igår var det hårdkörning på hallbyträningen! Daniel Ljungren hade stenhårda löpintervaller på schemat. Tror dom gav ganska mycket!

Efter intervallerna...ja, vi är så trötta som det ser ut!

foto: Daniel Ljungren

Inga kommentarer: