lördag 1 september 2007

Krock i HIK-kampen!

Idag så fortsatte oturen som jag haft de senaste tävlingarna med tappad spets på Alliansloppet, dikesbesök på Rullskid-SM och idag en krock på HIK-kampen.
Jag tyckte att jag öppnade ganska lagom, hårt men behärskat. Men efter 250 m av loppet, när man passerar kurvan vid höjdhoppet fick jag ett oväntat hinder. I innekurvan stod mycket folk så jag såg inte att en kille närmade sig löparbanan innefrån höjdhoppet. Så han klev ut en meter framför mig och jag krockade med honom. Som tur var skadade sig varken han eller jag men jag fick ett ofrivilligt stopp och tappade värdefulla sekunder.
Men jag lyckades att gå ifrån på sista varvet och knipa segern ganska så ohotad på 2,07.

Länk till Resultat

Jag får tacka för den fina sparringen jag fått av Olof, Linus och Jon på skidgångspassen de senaste veckorna. Hoppas det blir fler pass!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjena oskar!

Du ser ut och bli stark i vinter. Kämpa på så tror jag det blir fina resultat.

Lycka till!