söndag 9 juni 2013

MTBO SM

Det blev lite för mycket medaljchanssumpning i helgen för att jag ska kunna känna mig nöjd med helgen. Målet va en medalj, det blev 2 femteplatser och en sjundeplats. I fredags var det sprint och jag gjorde bort mig lite tidigt med ett dåligt vägval och började stressa med småmissar som följd. Jag kunde köra upp mig lite på slutet till sjundeplatsen.
På lördagens medeldistans började det dåligt. Först ett dåligt vägval som kostade 1 min och sedan följde en bom på nästan 2 minuter. Resten av banan gick riktigt bra och jag hade bra tryck i pedalerna.
På söndagens långdistans började det riktigt bra och jag hade ledningen efter sex kontroller men sedan tappade jag på två långsträckor. Sen crashade jag rejält i en backe men kunde med glädje bara räkna in diverse skrubbsår. Detta gjorde att jag tappade fokus några kontroller. På slutet kom en enminutersbom som kostade fjärdeplatsen. Helgen kan väl summeras som godkända resultat utan att riktigt få till bra lopp. Men cyklingen börjar äntligen fungera lite bättre. Jag ser fram emot EM som börjar nästa vecka och hoppas att jag kan ta med mig lite erfarenheter från helgen dit.

Inga kommentarer: