söndag 23 juni 2013

MTBO EM i Polen, bra slutspurt!

Jag är precis hemkommen från MTBO EM i södra Polen. Tävlingar som blev lite si och lite så från både mina resultat. Veckan började lite sämre som jag skrev om i förra inlägget. Men avslutades desto bättre med två bra resultat. Först en 19:e plats på långdistansen efter att ganska bra lopp med några mindre missar. Det var första gången jag varit bland de 20 bästa i världscupen och det var inte långt upp till 11 plats. Efter vårens vikande form känns det skönt att få ett bra resultat äntligen. I lördags var jag inte uttagen till sprintstafetten utan fick köra publiktävlingen tillsammans med många andra bra åkare som inte heller fick köra stafetten. Endast en liten miss på första streckande och jag blev 5a 48 sekunder efter.

Kartorna kommer senare!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra avslutning, kul. LYCKA TILL !

PaMa

Anonym sa...

Bra avslut!
Jag bjuder på kaffe om det blir någon MTB-O-tävling vid O-ringen i Borås 2015.