lördag 1 juni 2013

Eksjö Stadslopp

Igår var det dags! Första löptävlingen för säsongen skulle genomföras. Det är alltid lite ångest över tider, träningsvärk och tuttskav. Men det gick rätt så bra, visste inte alls vad jag kunde vänta mig efter väldigt lite löpning sista året och sjukdomar i vår. Men jag kunde hänga med lite i täten i början och det rullade på bra tempo. Efter 6 km fick jag en liten svacka men kom igen lite med två km kvar. Sen lyckades jag som tur var hålla damsegraren bakom mig. Tiden slutade på 35.45 vilket jag är nöjd med. Borde kunna göra bättre tid senare under säsongen men för tillfället är jag väldigt nöjd.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra sprungit, kul att så många deltar trots Stockholms maraton samma helg. Arvid Öhrn (Eksjö)? är inte det han som brukar gå skidgång i Strutsabacken och är en duktig Vista-löpare?