söndag 4 december 2011

Stadgad skidåkare i Stockholm

Nu har jag bott i Stockholm 2 veckor. Jobbet är mycket intressant och roligt. Skickar med en video som förklarar lite vad jag håller på med...många frågar men det är lite svårt att förklara....typ som att ta ett foto och sedan framkalla det. Fast bilden framkallas på kiselskivor och det blir inte en bild utan en struktur. Det mesta är jättelitet, petit helt enkelt, vilket enligt skidåkarsveriges bloggkung, Erik Wickström, är helt i min smak.
Träningen rullar på bra, cykel till och från jobbet varje dag i varierande tempo, styrka på Bromma Träningcenter, rullskidintervaller mellan rödljusen på cykelbanan (är det grönt när man kommer fram fortsätter intervallen till nästa rödljus...) och löpning i Grimstaskogarna.
Jag har reflekterat över hur grymt många det är som tränar här...helt galet...folk jobbar och tränar...och sitter i bilkö. Men jag har mött väldigt många rullskidåkare under mina pass här.
Nästa helg blir det tävlingar i Östersund istället för i Idre som de skulle vara från början.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grimstaskogarna? Det är bra terräng där.

Anonym sa...

Smarta rullskidsintervaller! Måste vara spännande mellan stoppljusen!
/Erik W