onsdag 21 december 2011

Jullov utan tävlingar

Andra dageni Björnjakten gick inte riktigt som jag hade hoppats. Jag körde upp mig en del på första varvet och hade en bra klunga att åka med från placering 8 till 13. Men på andra varvet klantade jag mig och ramlade i en saxbacke och trasslade in mig lite så det blev en lucka som jag aldrig kunde täppa till igen och jag fick åka själv resten av loppet. Det slutade med en 13:e plats. Men det var viktigt att få två bra tävlingar och lite mer tid på snö.
Nu väntar det två lediga helger utan tävlingar för att sedan åka skandinaviska cupen i Hudiksvall trettondagshelgen. Där väntar favoritdistansen 15 km klassiskt.

I måndags gav jag upp mina försök att cykla utan dubbdäck till jobbet...10 cm blötsnö och lite is blev min överman och jag åkte och köpte dubbade däck. De funkar perfekt och nu kan jag ligga på förfullt till jobbet igen.

Inga kommentarer: