måndag 12 december 2011

Östersund...snöigt, jobbigt och helt fantastiskt

I helgen var jag i Östersund för FIS-tävlingarna som skulle gått i Idre men som blev flyttade pga för lite snö. I Östersund vräkte snön ner och temperaturan låg strac under nollan på det klassiska loppet...vallaföre, check. Det var många som isberg under skidorna efter första saxbacken. Själv hade jag en hel del underfrysning men kunde få bort det med jämna mellanrum och sista varvet började skidorna funka rätt bra och jag kunde köra upp mig lite. Jag avslutade loppet med att vinna en spurtduell.
Söndagens skate lopp gick ganska tungt och jag hade problem att hålla farten själv. Det kändes bra när jag kunde åka i rygg på någon men jag tappade när jag fick åka själv. Men för att vara första riktiga passet på klassiska skidor och inte ha åkt skidor sedan tävlingarna i Bruks så är jag inte missnöjd trots att resultaten inte var på riktigt den nivån som jag hoppades på. Det svider ju lite när man får stryk av Erik Wickström... :) Helgen var kanon kul och min kompis Jesse från USA kom från Trondheim också. Nästa helg väntar tävlingar i Älvdalen...så nu laddas mp3-spelaren full av Larz-Kristerz innan raggar-bmw'n styr mot nordväst på fredag.

Förra veckan var jag på julfest med jobbet på Globen...en gigantisk julfest mes 2000 personer. Uppträdande med Brolle, Danny, Linda Bengtzing och Charlotte Perelli...här rangordnade i brahetsskala. Toto's sångare var där och rev av en och annan monsterhit och en jädrans rolig komiker, Al Pitcher.


1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker Linda Bengtzing borde kommit först på den listan.