tisdag 23 augusti 2011

Löpformen är lika god som kalaspuffar

Igår sprang jag terränglöpning, IK Vista hade KM och det var även kretstävling. Jag har inte sprungit så mycket under sommaren då det blivit mest cykel så jag visste inte riktigt hur det skulle gå. Men formen var bra och jag kunde sedan efter en kilometer få en lucka som sedan växte in i mål före Erik Holmberg och Lars Lundström. Tiden var 15.20 på 4.5 km men banan var ganska kuperad. I söndags passade jag på att springa en orienteringstävling men bara öppen klass även denna gick bra trots några bommar. Till helgen väntar Finnmarksturen på MTB. Nästa löptävling blir Salomon Trail om 3 veckor och sedan lidingöloppet. Sista månaden har jag testat nya kompressionsstrumpor från Mabs som är mer anpassade för idrott. Dom har fungerat väldigt bra både för en ömmande halsena i alperna och för att springa med. Jag hoppas de snart kommer till försäljning.
Published with Blogger-droid v1.7.2

Inga kommentarer: