lördag 20 augusti 2011

Abstinensen kvarstår

När jag väl kom ut i skogen på MTB'n var ivern lite för stor och jag kastade mig utför DH banan i IKHP för att minuten senare slå kullerbyttor ner i skogen efter en misslyckad landning efter ett dropp. Totalblåst packning på bakbromsen...så det var bara att rulla hem och byta till landsvägshojjen... Tommy på Östercykel hade inte sett något liknande men jag hoppas han kan fixa ihop den till nästa helg då det är Finnmarksturen på programmet. Helgen efter det blir det nog AIM challenge i Hemsedal tillsammans med Jesse Smith och sen följer fler MTB tävlingar i September. I förrgår var jag och den nykrönte Blodomloppsvinnare ute på en fin lvg's runda...han må vara snabb på löpning men på cykel hade han inte en chans, herr Arnesson ;)2.40 i med hyfsat högt tempo bland Smålänska bondgårdar och skogar i Åsa-Nisses hemtrakter var nog en av de finaste lvg's turerna för i sommar.

Tänkte göra lite reklam för Hallbys MTB verksamhet...är det någon som är sugen att börja cykla så är det bara att hänga på...alla är välkomna...ung som gammal...snabb som långsam.



AIM Challenge Hemsedal

Inga kommentarer: