tisdag 26 januari 2010

Vattenskidor i Minneapolis

Söndagens klassiska masstart blev ingen bra tävling för mig. Fick en riktigt dålig start och strulade till det rejält. Sedan stressade jag mig tillbaka upp i fältet och var nästan uppe i tätklungan igen efter 4 km men då hade allt för mycket energi gått åt så det var bara att kämpa sig igenom loppet. Slutade med en 16:e plats och 5:e collegeåkare. Vädret var inte det bästa med mycket regn och väldigt blöt snö och stora vattenpölar som täckte hela banan på vissa ställen.
Nästa helg är det 10 km klassiskt och 15 km fristil masstart i Telemark, Wisconsin. Jag hoppas jag kan få till ett bättre klassiskt lopp där.

1 kommentar:

Anonym sa...

hej Sörre!

Vi har -12, 40 cm nysnow sedan iförrgar.
Här är det vinter som heter duga. Alker till smaland idag, bor hos "de gamle", ska kolla på nya hojen och imorgon HV-sodertalje.

ha det bra

onkel