torsdag 7 januari 2010

Pumpade puder i Hallby

Sista etappen på Tour de Småland gick igår i Hallby. Nattens kraftiga snöfall var ju välkommet men gjorde också att det var mängder med lössnö i spåren och spåren var riktigt mjuka. Så det var bara att gå ut och dunka på så hårt det gick utan att fastna allt för mycket i den mjuka snön. 4 varv på en 4.4 km slinga med några rejäla backar skulle avklaras. Det var betydligt jobbigare än någon annan tävling jag har kört i Småland tidigare...vilket är bra då det ofta är lite för lätta banor på snabb konstsnö här. Resultat
Jag har bestämt mig för att inte åka till Åsarna i helgen för Skandinaviska cupen. Detta på grund av att temperaturen ligger allt för lågt och då kör jag hellre i Tvärred på lördag och sedan kan jag i lugn och ro ta mig tillbaka till USA på söndag och måndag.

Inga kommentarer: