lördag 23 januari 2010

6:a i Super Tour och college seger

Idag var det 10 km fristil i Super Tour tävlingarna här i Minneapolis. Jag kände mig lite trött på uppvärmingen men ofta brukar det vara ett bra tecken för mig och när väl loppet startade så kunde jag åka fort och avslappnat. Jag klarade nästan att gå ikapp Bryan Cook som startade 15 sek före mig men han drog ifrån på andra varvet och slutade trea. Jag tappade något på andra varvet och slutade 6:a. Men men...bra lopp var det, troligtvis det bästa skatelopp jag har kört, har ju inte så många av dem tyvärr. Jag vann collegeklassen så det var ett bra steg mot att kvalificera mig till NCAA championships i Steamboat Springs, Colorado i mars. Där är mitt stora mål att köra riktigt fort. Imorgon är det 15 km klassiskt masstart. Det varma och blöta vädret verkar hålla i sig.

Resultat

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till denna fina framgång. Idag väntar Stråkenloppet med 1100 startande. Ska Påsen ta/få segerkransen när du inte är med?
Ha de bra//

Anonym sa...

hej Sörre!
Kolla in TV:n ikväll (eftermiddag för dig).
Minneapolis spelar mot New York jets.
Jag sitter spikad framför Viasat Sport fram till midnatt, om inte Calle ska se 2 and a half men......
Kul att skaten börja lossa, häng på och håll dig frisk.

Onkel J

Anonym sa...

Bгаνo fοr http://www.bloggеr.
сom, I found by sеаrching for
" buz" in Gоogle, if уou want to know аll my news, that is : Http://Www.Nabila-Allo.Com/ .
A vidеo as а gift waіtіng
for you on the hоmeρаge . Seе уou sоon .
u003c3 Sheldon