fredag 6 november 2009

Skidslip, Terränglopp och ny dator

Imon åker vi till Kenosha för regionals i terränglöpning. Samma ställe som vi var och tävlade på i september. Det blir den största tävlingen jag springer här och också den sista för säsongen. 10 km är det som gäller denhär gången, men jag ska nog orka 2 extra km.
Idag skickade jag iväg 3 par skidor på slip, hoppas dom blir lika snabba som förra året eller ytterligare lite snabbare. Snön här är torrare och mer finkornig än i Sverige, mestadels på grund av att det snöar mest hela tiden. Förra året hade jag skidor som var snabba så länge temperaturen inte sjönk för lågt. Iår ska jag slipa några par för kallare och strävare före.
Hoppas verkligen att jag snart kan ta skidorna och gå ner till spåret 200 meter från var jag bor. Hittade en grymt intressant blogg idag....om man är intresserad av skidor och vallning vill säga
http://addtheinches.blogspot.com/

Inga kommentarer: