söndag 23 november 2008

Borat wannabe!

Alla som sett Borat-filmen blir ju sugna på att se hur landet långt där i väster verkligen är. Jag pratar om USA alltså... Så också jag. Så jag fick ideen om att studera ett halvår i USA och samtidigt åka för ett amerikanskt universitetsteam. Nu är allt fixat och den 27 december åker jag till Houghton, Michigan för att börja på Michigan Technological University i januari. Men först ska vi åka till Alaska i 2 veckor för att köra amerikanska mästerskapen och 2 collegetävlingiar innan skolan börjar. Sedan blir det tävlingar hela säsongen runtom kring i USA.
Laget jag ska tävla för heter Michigan Tech Huskies och består av ungefär 10 killar och 10 tjejer. Houghton som är en mindre stad ca 55 mil nordöst om Minneapolis har mycket bra snöförhållanden och har de senaste 2 åren arrangerat amerikanska mästerskapen.

View Larger Map

Jag kommer eventuellt köra 50 km SM och stafetten i Åsarna i slutet på Mars i Sverige annars blir det bara tävlingar fram till jul här.

Länk till Michigan Tech Huskies längdskidlags hemsida

2 kommentarer:

Anonym sa...

VA SPÄNNANDE, kul att du verkligen kommer iväg på detta skidäventyr i USA som du pratat om. Gissar att du är riktigt laddad.

Ses!
emilie

Anonym sa...

Vilken dålig tajming Oskar! Jag kommer åka härifrån i början av februari så du får se till att köra något neråt Twin Cities i januari så jag kan titta när du flyger fram! (Alaska är FEL riktning) Ni kanske flyger härifrån nån gång iaf? Då är adressen 625 Oak St. SE, Minneapolis!