onsdag 16 juli 2008

Kajak och mysteriet med Landsjön

Idag fick jag och T.Karlsson låna 2 kajaker av en snäll kille. Så vi drog ut på Landsjön och paddlade. Jag hade inte paddlat sen jag gick på Mora fhsk då vi paddlade en hel del på Siljan. Till att börja med var det fint väder men lagom tills vi kommit till de norra delarna av sjön så hade det börjat blåsa kraftig sydlig vind och vågorna gick höga i Lyckåsviken. Detta fenomen är tredje gången jag råkar ut för i sommar...första gången var det med nöd och näppe att jag och Tobe tog oss hem med roddbåten.
Efter ett varv var Tobe tvungen att sticka och jobba så jag fick dra ytterligare ett varv själv. Det är kul att köra lite annat än bara rullskidor och cykel ibland nu när jag inte kan springa så mycket. Idag får jag mina nya tröghjul till de klassiska rullskidorna så då är det ingen fara att det kommer gå för fort i nerförsbackarna i alla fall.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjena!
Vindökning sker framför fronter och vid molnbildningar och vågor växer sig större ju längre de får vandra över öppet vatten. Ungefär som att man blir tröttare ju längre o brantare backen är,men... efter det kommer i regel alltid en nedförsbacke,(vackert väder) med möjlighet till återhämtning! Ha det bra i Sälen o Torsby
"metrolog Åsa Bodén"