torsdag 4 april 2013

Seger i säsongens sista lopp

Just nu sitter jag på väg till Stockholm för vidare färd mot Storulvån och en helg med toppturande däromkring. Klagar inte direkt :) I lördags körde jag säsongens sista lopp i passande vårsol i Landsbro. 15 km dubbeljakt stod på programmet. Efter ett varv hade jag och Erik Johansson från Tranemo fått en lucka i det varierande föret. Jag avvaktade och gick inte så hårt på den klassiska delen och Erik hängde lätt med. Ut på fristilen tryckte jag på lite och märkte att han hade svårt att följa så jag ryckte och fick en stor lucka som jag sedan kunde hålla in i mål. Till slut blev det 1.22 ner och det kändes som jag hade kvar lite av säsongens goda form.
Därmed kan 2013s säsong summeras och den har varit riktigt bra. Bäst av allt är att jag inte varit sjuk en enda dag! Det har jag aldrig lyckats med tidigare. Sedan har jag lyckats vinna 4 lopp och presterat bra på så gott som alla lopp. En sak har fattats i år bara, stakningen...men jag vet vad som krävs och till nästa säsong ska jag stå bättre rustad.
Tack alla som hjälpt mig under säsongen, Hallby och framförallt Pappa som sett till att skidorna varit snabba!

1 kommentar:

Unknown sa...

SkiErg o skidgång i höst så blir Vasaloppet roligt, du får lära mig att staka ordentligt också!