lördag 27 april 2013

Sålde immunförsvaret och tappade pengarna

Dethär är berättelsen om pojken som sålde immunförsvaret och tappade pengarna...ungefär. För drygt två veckor sedan rullade jag min första runda på landsvägscykeln. Det kändes inget bra, ett drygt dygn efteråt vaknade jag upp med huvudvärk 2.0 och hög feber. Denna influensaliknande sjukdom höll i sig en vecka ungefär och började sedan släppa.....bara för att sedan bytas ut! Förra helgen började halsen svullna igen och jag kände mig sämre igen. På tisdagen gav jag upp min envisa kamp och gick till en läkare som snabbt kunde förstå att jag fått halsfluss och en lite tillhörande öroninflamation. Så nu blev det 10 dagars penicillinkur. Jag hoppas vara tillbaka i full aktivering tills svenska cupens MTBO tävlingarna börjar 18-19 maj i Eksjö. Men fokus flyttas nog lite framåt mot SM och EM som känns mer möjliga att träna upp sig ordentligt till.
Surt med så mycket sjukdom, men det finns alltid dom som har det mycket värre.

Inga kommentarer: