måndag 25 juli 2011

Riva del Garda – etapp 8

Vi klarade det! När jag korsade mållinjen i Riva del Garda hade jag en känsla som jag aldrig upplevt under en tävling tidigare. Visst har jag många gånger haft en lättnads och lyckokänsla av att vara i mål men detta var något helt annat känslan av att ha klarat av att cykla över alperna och veta att imorgon inte behöva stå där i startfållan och lyssna på ”Highway to hell” kändes så otroligt skönt. Många gånger kändes det som vi undrade vad vi höll på med när man cyklar och snön vräkte ner och det känns som fötter och händer ska trilla av eller när det är 25-30C och man ska klättra 1200 höjdmeter i en backe. Men nu efteråt är vi väldigt nöjda att ha lyckats göra det och det kommer vara ett äventyr som jag sällan kommer glömma. Sista två dagarna rullade på bra trots att både jag och Ryan blev förkylda troligtvis mest på grund av ren utmattning. Sista dagen hade vi lite krångel med en kedja som ville hoppa innanför kassetten efter en krash men annars fungerade cyklarna perfekt. Vi har cyklat 1300 km utan en enda punktering vilket är väldigt imponerande för mig. Nu kommer det bli några lugna dagar innan semestern fortsätter med en fjällvandring i Jämtland och ett besök i Trondheim. Bilder kommer att läggas upp snart.

1 kommentar:

Anonym sa...

Välkommen i mål! Snyggt jobbat. Vi ses kanske i jämtlandsfjällen.
Erik W