söndag 16 januari 2011

Puh...det var 50 jobbiga kilometer

Storebroloppet tillika Smålands-DM avgjordes idag. Nysnö, plusgrader och ett enkelspår gjorde dagen grymt jobbig...första varvet fick vi spåra, andra var nåtsånär ok, tredje till femte var det bara till att kämpa utan varken stavfäste eller spår.
Jag kände mig stark upp till 35km men sedan tog energin slut. Jag gick på hårt på andra och tredje varvet och många fick släppa så ut på tredje varvet var vi 3 kvar, Jag, Emil Ekman och Joakim Åleheim. Emil hade mest krafter kvar och kunde efter knappt 40 km dra ifrån till en säker seger medans jag och Joakim jagade där bakom men tyvärr blev jag väldigt trött och fick även släppa honom. Jag tror nog magsjukan förra veckan satte sina spår men jag fick iallafall en riktigt bra genomkörare. Nästa helg väntar DM 15 & 30 km i Eksjö.

Inga kommentarer: