torsdag 6 januari 2011

Mycket har hänt sen sist

Har varit dålig på att uppdatera bloggen sista månaden...detta beror inte direkt på lathet utan mer på ett något späckat schema. Efter de kalla tävlingarna i Idre fick jag en förkylning tyvärr men hoppades på att kunna åka Sverigecupen i åsarna. Tyvärr fick jag kasta in handuken i sista minut med svullna bihålor.
Sedan passade jag på att köpa en lägenhet, en 2:a i Huskvarna...så nu har jag lite att göra i vår då jag tänkte renovera lite. Sedan åkte jag och hälsade på Caroline i USA över jul och nyår. Vi hade två riktigt bra veckor och vi hann även med att köra en mindre tävling. Jag vann en halvminut före Adam Swank som var 15:e i Amerikanska Birkebeiner förra året så det var ett ganska bra lopp. Jag hann även med att träffa många kompisar och gå på ett bröllop.
Nu är jag hemma igen och tanken var att jag skulle åka Skandinaviska cupen i helgen men sista dygnet har jag haft magsjuka, troligtvis vinterkräksjuka, så det blir inget med det. Surt att missa ytterligare en större tävling men det kommer ju fler.

Har dessutom anmält mig till Craft Bike Transalp i sommar...ett 8 dagars MTB lopp mellan södra tyskland och norra italien!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att läsa det senaste på bloggen, det låter ju spännande med cykelloppet. Då får man kanske planera semestern i Europa i år?