söndag 12 september 2010

Cykelvecka

Denna veckan har det blivit mycket cykel, med 2 tävlingar och 2 pass på mtb'n. Nu är det slutet på cykelsäsongen och jag har bara 2 tävlingar kvar innan jag ställer in cykeln för säsongen...dom är om 2 veckor i Borås.
Igår körde jag IKHP's tävling och det kändes riktigt bra. Bara lite strul i starten men sen var det bara att pumpa på för allt vad tygen höll. Jag blev 2:a och var riktigt nöjd eftersom det var mitt klart bästa lopp för säsongen.
Idag var det hemma tävling i Hallby. Tyvärr gick det inte lika bra idag...hade det lite kämpigt på den hala banan och vart lite trött sen lördagens tävling. Efter att haft häng på 2-4 plats in på sista varvet så tappade jag lite och rullade ensam in på 5:e plats. Inget dåligt lopp men heller inget rakettempo.
I veckan väntar nu betydligt mer skidträning med träningstävling på tisdag och träningsläger till helgen.

Resultat
IKHP
Hallby

Inga kommentarer: