måndag 27 september 2010

Blöt men rolig helg

I helgen var det GM i MTB i Borås och staden levde verkligen upp till sitt regniga rykte. I lördags var det tempo och vi körde 10 km på en riktigt fin men väldigt blöt bana. Jag slutade 5:a efter ett halvbra lopp. Sedan bar det av till klubbkompisen Erik Wickström för ett stakpass runt Borås med omnejd. Senare på kvällen åkte vi ut till Eriks nyinköpta stuga ute vid en sjö utanför Borås och naturligtvis avhandlades en hel del minnen från USA under kvällen. Erik tävlade för Alaska-Fairbanks 4 säsonger och tävlade därmed i samma region som jag så det fanns gott om historier som behövde berättas. På söndagen körde jag XC delen av GM, 28,5 km skulle avverkas på ett lerigt Ymergården. Men banan var kul och fin trots att den var väldigt blöt. Tyckte det gick lite segt första varvet men sedan ficka jag upp farten på andra och tredje och började plocka in på många men ut på fjärde varvet ramlade jag i en nerförsbacke på de hala rötterna och slog i knät i en sten och böjde ena bromshandtaget. Så efter det blev det mest till att ta sig runt de sista 1,5 varven. Ett bra träningspass vart det iallafall.

Vintern närmar sig med stormsteg...börjar bli grymt taggad....men jag har inte börjat titta efter snö i väderprognosen än...

Inga kommentarer: