måndag 1 februari 2010

Bellade idag

Vid sämsta möjliga tidpunkt la jag en riktig bell (ramlade för dom som inte är från Jönköpingstrakten) idag i 15 km fristil masstart i Telemark. Jag hade ett bra lopp och låg hela tiden mellan 3:e och 10:e plats i en klunga som jagade de två CXC Elite killarna som tidigt fick en lucka. När det började dra ihop sig till kring 12 km avanserade jag i fältet och gick upp och ledde klungan men kring 13 km så åkte någon över mina skidor och jag hade inte en chans och låg på backen med några andra intrasslade i mig innan jag hann förstå vad som hände. Innan jag klarat att ta mig upp på benen igen var alla jag åkt med långt borta och jag tappade ytterligare tid sista kilometern in mot mål då jag sträckte baksidan på låret. Tyvärr fick också favorit-skidparet sig en törn och jag måste försöka få ihop dom till nästa tävling.
Dagen slutade med en 12:e plats och 3:e college åkare. Skönt att känna att man kan vara med där uppe men lika frustrerande att åka dit på en sån skitgrej. Foto: Ryan Tervo

Resultat Lördag
Resultat Söndag

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är sådant som händer i masstart. Krya på låret och fixa till skidorna så ger du dem en match vid nästa tillfälle. Kul att skaten går så bra.
Rallarloppet står på programmet till helgen och ev. KM.
TB

Anonym sa...

hej Sörre!

Samma sak hände mig på vasan 2006. Låg bra till på ca 11000:e plats och precis när vi körde under vägen, så small det. En fet motionär från Svenljunga (körde för Volvo IF) föll (bellade) precis framför mig. jag var på gång just då och tror jag hade klaart en tid under 11 timmar och 10 minuter. Nu blev det 11 och 13 istället.
Satans surt.
Hoppas att låret och skidorna fixar sig, nu blir det chokladpudding och Jönssonligan

ha det kanonbra, så hörs vi.
Onkel